29 листопада в київській галереї Triptych: Global Arts Workshop відкрилась виставка «Щоденник подорожі» — лаконічна живописна серія абстрактних робіт молодого українського митця Владислава Ченчика.
«Щоденник подорожі» – візуальна алегорія подорожі в 11 живописних композиціях. Пересуваючись «Дорогами без перешкод», ми постаємо перед «Вибором», опиняємось «За стіною» і відмічаємо чергову «Віху» життєвого шляху.
У стриманій кольоровій гамі полотен укладена власна філософія. Червоний – основний колір серії, за допомогою якого художник зображує стан, який він переживає на різних стадіях свого шляху. Червоний – символ руху, це пульс, серцебиття, адреналін, хвилювання, людська воля до життя. Чорний – стримуючий фактор, ним позначені перешкоди, бар’єри, стіни, ті труднощі, долаючи котрі людина росте і міцнішає. Білий позначає відсутність перешкод, порожнечу, чистоту, легкість.
Написи на полотнах, впізнавана формальна складова живописного стилю Владислава Ченчика, відсилають до наскельних рисунків і ієрогліфів, перших свідоцтвах образного мислення людини. Хвилеподібні та переривчасті каліграфічні елементи, немов уривки рукописів, нагадують про суб’єктивність пережитого досвіду.
«Ключове слово в концепції моїх робіт – дороги. Саме дороги як візуальна метафора виражають динаміку перемін у часі та просторі. Вони символізують шлях людини, її рух до поставленої мети чи назустріч мрії, а також процес самовдосконалення та пізнання. Я ставлю процес за основу, для мене це значно вище за результат», ділиться художник Владислав Ченчик.
«Головна мотивація в творчості для мене – це відображення чесного внутрішнього стану на полотні, перед собою і глядачем, фіксація досвіду. Раніше постійно писав у щоденнику, ще під час раннього пошуку власного творчого методу, записував ідеї, робив начерки. Найчастіше, коли створюю ескіз, роблю написи в блокноті поряд з роботами. У рукописному елементі часто прихований особливий посил, який знаходить інтерпретацію на живописному полотні».
Куратор проекту Мирослава Хартмонд зазначає, що «Марк Ротко, який до початку 1950-х років винайшов «мультиформи» – картини, що складаються з декількох кольорових площин, не вважав свої роботи абстрактними, оскільки виражав в них цілком конкретні думки. На становлення найвеличнішого з абстрактних експресіоністів вплинули єврейська, слов’янська і американська культури. У живописі Владислава Ченчика ми також бачимо вплив різних культур і спрямування до універсальних питань. За останні декілька років, він встигнув помандрувати світом, вивчити образну мову різних алфавітів. Червоно-чорний колорит асоціюється з українськими традиційними мотивами, які впевнений пензлик молодого митця наділяє новою творчою енергією».
Владислав Ченчик народився 14 лютого 1994 р. у м. Фастів, Київська область. Випускник Київського міжнародного університету, факультет журналістики (2012–2016 рр.), студент Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (2010–2012 рр.). З 2016 року навчається на факультеті станкового і монументального живопису Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Учасних чисельних міжнародних резиденцій та конгресів. Роботи знаходяться в приватних колекціях в Україні, Чехії, Киргизстані, Туреччині, Таїланді та Китаї. Владислав Ченчик живе і працює в Києві. Надихається британським експериментальним та ефіопським етнічним джазом.
Щодня, 11.00 – 19.00
Вхід вільний
Презентація о 19.00 у четвер 29.11.2018
Коментарі