Я Галерея: Ігор Янович “Траєкторія”

Коли

14 December - 30 January

Де

Арт-центр "Я Галерея" ул. Хорива, 49-Б

Вартість

Бесплатно

yanovich-kyiv-preview-banner-3-2-2

Арт-центр “Я Галерея” запрошує усіх бажаючих на виставку Ігоря Яновича “Траекторія”,  яка пройде з 14.12.2016 по 30.01.2017 за адресою: вул. Хорива, 49-Б.

…багато людей вважають, що мистецтво стосується розуміння, але це не так.
Мистецтво має справу з переживанням.
Джон Кейдж

Ігор Янович належить до тих художників, які працюють серіями, самодостатніми, виваженими у своїй цілісності проектами, і разом з тим – продовжують роздуми серій попередніх. Тому і «Траєкторія» може бути розглянута поруч з останньою – «Течією» (арт-центр Я Галерея, Київ, 2014). Тоді Янович мінімізував власну творчу активність, акцентуючи увагу на художньому невтручанні в матеріал, давав свободу фарбам-речовинам, надаючи «течії» її метафізичного значення – плину речей.

Навпаки, «Траєкторія» є серією, яка зосереджена на роботі з формою, а тому у своєму корені є антропологічною практикою. Однією з робочих назв цієї виставки була «Рефлексії» – слово, що виразно підкреслювало цю людську складову. Та остаточна назва тонша: «Траєкторія», як і «Течія», – теж про рух, проте схоплений в зовсім іншому образі. Й одночасно – це той самий рух.

«Течія» відповідним чином впливала на глядача – як чужа, далека від взаємних почуттів матерія, якою можуть стати покинуті бетонні сходи, розбиті часом, чи потік води, що залишає по собі свідоцтво про власну бурхливість на розмазаному фотознімку. У «Траєкторії» багато складних партій: чорні лінії – товсті і щільні, тонкі та прозірні, що йдуть різними напрямами, збігаючись чи перешкоджаючи одна одній; колір, що працює десь зовсім самостійно, захоплюючи власну частку полотнини, набираючи фактурності і широти, а десь – стикається з чорним, у колаборації і спільному ході, чи навпаки – у протиріччях основної і допоміжної партій; білі лінії, що виключає обидві фарби на шляху зворотної сторони пензля.

Навіть там де, нібито, розігрується одна партія – на великій роботі з широкими, розгалуженими мазками – значну роль грає поверхня полотна, точніше – її множинність, триптих, що вміщує один великий жест. Окремими точками уваги стають фрагменти, що утворюють хрест (своєрідне відсилання до Антоні Тапієса – одного з улюблених митців Яновича) чи білу закарлючку, які, натомість, не зчитуються як символи, не тримають на собі змістового навантаження, вписуючись в образ переживання і присутності.

«Безперечно, на художника мають вплив навколишні події, явища суспільного життя…», – каже Янович, але у справі з нефігуративним живописом цей вплив не є явним. Навіть більше того, саме абстрактне мистецтво підсилювало і продовжує тримати у числі актуальних відомий аргумент про «дегуманізацію мистецтва», про його відірваність від людини. Можна пригадати слова Хосе Ортеги-і-Гассета, який звинувачував сучасного митця у тому, що той «прагне сміливо деформувати реальність, зламати її людський аспект, дегуманізувати її». І наразі ми маємо справу з серією, яка ставить цю тезу під питання.

Борис Філоненко

Навесні 2016 року виставка Ігоря Яновича «Траєкторія» відбулася в арт-центрі Я Галерея у Дніпрі.

Організатори

Схожі заходи

yakovec
exhibition 02 February - 20 February

“Міфи та реальність” в Карась Галереї

Карась Галерея 1976
petro-smetana-2017-polotno-oliya-akril-emali-lak-100-h-160
exhibition 03 February - 16 February

Живописний проект Петра Сметани «Сажа» в Триптих Арт

Галерея «Триптих АРТ» 2264
glazed-madonnas-persens
exhibition 02 February - 25 February

Артём Андрейчук (Kaffelman) «Perfection»

Бар RAW 2305
ЩЕ

Коментарі