1400h90-gompertz

«Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу»

chernozem.info 09.11.2018

biruchiy-018-neoshamanism_14

3 листопада о 18:00 в Туристично-інформаційному центрі Art HUB Zp, за адресою пр. Соборний, 151, відбулося урочисте відкриття виставки проекту Міжнародного симпозіуму сучасного мистецтва BIRUCHIY під назвою «Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу».

Мистецько-дослідницький проект було реалізовано за підтримки Українського Культурного Фонду, який за конкурсною програмою видав грант Спілці Дослідників Сучасного Мистецтва, що вже 13 років організовує арт-резиденцію на азовському узбережжі.

biruchiy-018-neoshamanism_5

Першу частину проекту було реалізовано на півострові Бирючий Херсонської області, де в мистецькій резиденції жили та працювали митці. Слід за півостровом, мистецькі твори побачили у Мелітопольському краєзнавчому музеї, де протягом двох тижнів відвідувачі змогли безкоштовно відвідати виставку та отримати новий мистецький досвід.

У м. Запоріжжя на урочисте відкриття виставки «Бирючий 018 або Неошаманізм. Сила Ритуалу» завітав голова Департаменту культури і туризму міської ради Запоріжжя Сергій Білов, діячі мистецтва, меценати, представники місцевих ЗМІ та поціновувачі мистецтва.

biruchiy-018-neoshamanism_12

Відкривали виставку комісар Міжнародного симпозіуму сучасного мистецтва BIRUCHIY Геннадій Козуб, прес-аташе Олена Сперанська та голова громадської організації Cultprojector Вікторія Верес, що виступила співорганізатором виставки проекту у м. Запоріжжя.

biruchiy-018-neoshamanism_2

Відвідувачі побачили контрастні й монохромні пейзажі Олекси Манна (Ужгород). Магічні чорний та білий світи у яких існують у їх поєднанні та протистоянні.

Олекса Манн, «ВЕРТИКАЛЬ», полотно, акрил, сміття з острову Бирючий, 170 х 110 см., 2018
Олекса Манн, «ВЕРТИКАЛЬ», полотно, акрил, сміття з острову Бирючий, 170 х 110 см., 2018

Робота Андрія Блудова (Київ) відобразила символічні та ритуальні жести в індуїзмі та буддизмі. Мудри – це комбінації пальців, що впливають на фізичний та емоційний стан людини. З їх допомогою можна зняти стрес, позбавитися від почуття тривоги або втоми, отримати внутрішню силу і душевний спокій.

Андрій Блудов
Андрій Блудов, «МУДРИ», полотно, акрил, 100 х 180 см., 2018

Ксенія Гнилицька (Київ) у своїй картині показала самотню русалку на березі лиману, невеселу романтичну утопленицю, яка робить “селфі”. Тут “селфі” є сучасною формою самопізнання. Таким чином вона намагається осмислити свою нову ідентичність, зрозуміти та прийняти своє місце у світі.

Ксенія Гнилицька
Ксенія Гнилицька, «#biruchiy #наутлюкськомулимані», полотно, олія, 150 х 150 см., 2018

Юрій Коваль (Львів) у своєму гіперреалістичтому живописі створив зображення не тільки самої дівчини, але й образів її неконтрольованої підсвідомості.

Юрій Коваль
Юрій Коваль, «ЗАНУРЕННЯ», полотно, акрил, олія, 180 х 120 см., 2018

Головним героєм у картині Аліни Якубенко (Київ) є чисте полотно, натягнуте на підрамник та готове для живопису. Вона досліджує кармічний зв’язок між художником та жанром живопису, який завжди був домінуючим за радянських часів, таким лишається і дотепер. Вона позиціонує себе як відео художницю, але привид незайманого полотна всюди переслідує її.

Аліна Якубенко
Аліна Якубенко, «ПРИВИД ПОЛОТНА», полотно, акрил , 200 x 150 см., 2018

Віктор Покиданець (Миколаїв) в іронічному портреті сучасного шамана прив’язав його до такого гармонійного місця, як резиденція художників, вінчаючи його рогами оленя, якими повниться заповідник на Бирючому. Але маска неошамана, як розкладена на окремі модулі Балаклава, а також генеральська нашивка на комірі нагадують, що десь іде війна.

Віктор Покиданець, «ШАМАН», полотно, гуаш, акрил, олія, 180 х 130 см., 2018
Віктор Покиданець, «ШАМАН», полотно, гуаш, акрил, олія, 180 х 130 см., 2018

Післяобраз – це образ, який виникає, якщо довго дивитися на об’єкт, що світиться. Тривале зосередження на об’єкті – це форма медитації, в результаті якої може наступити прояснення. Післяобрази Артема Волокітіна та Тетяни Маліновської (Харків) балансують між абстракцією, космічним пейзажем чи спалахами світла.

Артем Волокiтiн
Артем Волокiтiн, Тетяна Малiновська, «ПIСЛЯОБРАЗ 8», полотно, олія, 100 × 160 см.,2018

Альона Науменко (Київ) в своєму інтерактивному живописі показала ритуал викликання дощу, у якому глядачі самостійно мали змогу пересувати на магнітному полотні як фігуру шаманки, так і самі каплі. Альбіна Ялоза (Одеса) теж звернулася до теми контролю дощу, але в її живописі дощ виглядає геометрично структурованим та обмеженим у просторі, що контрастує з необмеженим природним середовищем моря та неба.

Альбіна Ялоза
Альбіна Ялоза, «КЕРОВАНА СТИХІЯ», змішана техніка, 80 x 100 см., 2018

За технічних умов в експозицію проекту на ввійшли роботи Володимира Буднікова (Київ), Насті Лойко (Запоріжжя), Марії Прошковської (Київ), Влади Ралко (Київ), Ельміри Шемседінової (Київ) та спільна робота Жанни Кадирової та Дениса Рубана (Київ), що розробили сяючий LED екран з 3000 RGB діодів. В якості альтернативи гостям заходу запропонували фото-експозицію Андрія Лобова (Київ) з документацією робочого процесу на резиденції, фото художніх творів та інсталяції вищезазначених авторів, що передали настрій проекту та ознайомили з експозицією на півострові Бирючий.

Виставка у триватиме до 18 листопада, 2018р. Вхід вільний.

Автор фото: Світлана Мінакова (Запоріжжя)

_________________________________________________________

Більше про сучасне українське та світове образотворче мистецтво — в книгах:

Матеріали на схожі теми

Коментарі