neimovirni-1400x90

Уривок із книги Річарда Вільямса «Анімація: Посібник з виживання»

chernozem.info 10.09.2019

У вересні видавництво ArtHuss випускає з друку книгу Річарда Вільямса «Анімація: Посібник з виживання»

Автор детально, покроково й наглядно показує, як переконливо передати в анімації рух об’єктів, людей і тварин, уникаючи типових помилок; ви знайдете тут безліч дієвих порад і корисних дрібничок, що допоможуть у вашій творчій практиці, а також зможете скласти цілісне уявлення про те, як керувати процесом анімації.

З цього приводу ділимось уривком з книги.

anima-demo-cov

ХОДА

Порада від Кена Гарріса:
«Передавати ходу — найперше, чого треба навчитися. Вивчайте ходу в усіх можливих варіантах, тому що це одне з явищ, які досить важко відтворити правильно».

anima-site-102-2

Під час ходи ми переважно нахиляємося. Чим повільніша хода, тим краще ми тримаємо рівновагу — а чим хода швидша, тим більше ми розбалансовані.

Хода — це процес перекидання та своєчасного підхоплення ваги власного тіла. Рухаючись уперед, ми ніби намагаємося втриматися від падіння. Якби не виставив ногу — то гепнувся б долілиць. Можна сказати, що ми весь час виконуємо серію контрольованих падінь.

Ми нахиляємося верхньою частиною тіла й виставляємо ногу-опору саме вчасно, щоб «упіймати» себе. Крок, опора. Крок, опора. Ступив — упіймав.

За звичайних умов під час ходи ми не дуже відриваємо ноги від землі. І тому так часто зашпортуємося й перечіпляємося. Можемо впасти через якусь маленьку тріщинку в асфальті.

Непотрібна (?) але цікава наукова інформація про ходу:

Чи знали ви, що наші ноги щодня переносять загальну вагу приблизно півмільйона кілограмів?

anima-site-103

1) Права рука рухається одночасно з лівою ногою й навпаки; так забезпечується баланс і поштовх.

2) Присідаючи, ми прискорюємося, вивільняючи енергію. Спрацьовує гравітація. Наші руки в цьому положенні розведено найдалі.

3) Щоразу, коли робимо крок, ми проносимо носок менше ніж сантиметр над землею, перш ніж ступимо. Під час ходи ми заощаджуємо енергію, тож піднімаємо ногу якомога менше.

4) Піднімаючись ми сповільнюємося. Запасаємо потенційну енергію.

5) Нога спочатку ковзає вниз, щоб м’яко приземлитися

6) Потужність наших литок можна вимірювати в кінських силах. Щоразу коли ми відштовхуємося ногою, щоб зробити крок уперед, наші литкові м’язи виробляють майже одну кінську силу (760 Вт).

Коли вас попросять анімувати ходу засмученого, але щасливого чоловіка, це все вам дуже допоможе — чи ні?

190823

Чому ми здалеку впізнаємо свого дядечка Чарлі, якого не бачили десять років, щойно він потрапить нам на очі — навіть ідучи спиною до нас, і навіть якщо наш погляд у цей момент було сфокусовано на чомусь іншому? Тому що хода кожної людини — не менш індивідуальна й унікальна, ніж обличчя. Навіть одна малесенька деталь змінює все. У ході закладено величезну кількість інформації, і ми зчитуємо її миттєво.

Арт Беббіт вчив нас спостерігати за ходою ззаду. Просто ходіть за людьми й запитуйте себе:

— Ця людина стара?

— Молода?

— Яке її фінансове становище?

— Як її здоров’я?

— Вона сувора?

— Чи поблажлива?

— Може, в депресії?

— Сповнена надіями?

— Сумна?

— Щаслива?

— П’яна?

Потім обженіть її й озирніться, аби перевірити власні здогади.

Тож на що ми звертаємо увагу?

Я зробив для себе одне велике відкриття. (На жаль, воно трохи не політкоректне, але все ж це гарний приклад.)

anima-site-104-1

Я був у своєму припаркованому авто й саме заводив двигун, коли раптом боковим зором напівсвідомо завважив голову чоловіка, який ішов по другий бік стіни.

anima-site-104-2

У мене відразу промайнула думка, що він гей. Він іде, як гей. Я взагалі-то недобачаю, а в той момент дивився на ключ запалювання, і на вулиці було гамірно, повно авто й людей навколо, — а цей чоловік пройшов приблизно за п’ятдесят метрів від мене! Отакої — як я міг це визначити? Неймовірно. Я побачив — краєм ока — лише голову, що показалася на якусь частку секунди з-за стіни!

Я вже було почав від’їжджати, але зупинився. Хвилиночку — я ж повинен розумітися на таких речах. Я маю це вміти. Я мушу знати чому! І я пам’ятав пораду Арта — тож знову припаркував своє авто, вистрибнув із нього й пробіг півтора кварталу, щоб наздогнати незнайомця. Я йшов за ним, наслідуючи його ходу. Справді, це була жіночна хода. Потім я все зрозумів. Він ішов як по шнурочку, ніби пливучи вздовж рівної лінії.

anima-site-105-1

Та як я міг помітити це несфокусованим периферійним поглядом, на відстані п’ятдесяти метрів, навіть не бачачи його тіла? Насправді дуже просто. Його голова не рухалася вгору-вниз. Спробуйте пройтися по уявному канату — ваша голова буде лишатися непорушною. Ніяких вгору-вниз.

anima-site-105-2

Відтоді перша річ, на яку я звертаю увагу, — це рухи голови вгору-вниз. Їхня кількість — це і є ключ!

Жінка зазвичай робить короткі кроки й рухається по прямій лінії — ноги ступають нешироко = тіло мало рухається вгору-вниз

anima-site-105-3

А от мачо ходять зовсім інакше:

anima-site-105-4

Жінки під час ходи переважно ставлять ноги близько одна до одної, ніби захищаючи промежину, тому голова й корпус мало рухаються вгору-вниз. Спідниці також обмежують рухи.

Мачо ж, навпаки, широко розставляє ноги — бо ж чоловіче «знаряддя», тому голова й корпус більше рухаються вгору-вниз за кожним кроком.

anima-site-106

Але

Ми можемо перетворити навіть дуже чоловічу ходу на жіночну, якщо ноги переступатимуть навхрест.

mock-up_animation

Замовити книгу «Анімація: Посібник з виживання»

________________________________________________________

  • Animation basics — практичний курс із вивчення основ анімації. Освоївши фундаментальні принципи руху, зможете створювати виразну анімацію у 2D, 3D, кіно, мультфільмах, стоп моушні, геймі та моушн дизайні. Старт курсу у січні 2020.
  • Якщо ви хочете створювати персонажів, якому повірять, як собі — вам на курс Animation. Body mechanics. Три місяці на те, щоб зрозуміти, як працює анімаційна фізика: впізнаваність рухів та ритмів, механіка та мова тіла, експерименти з вагою, додержання балансу. Старт курсу 22 жовтня

________________________________________________________

Більше про дизайн та анімацію — в книгах:

Матеріали на схожі теми

Коментарі