Команда Voloshyn Gallery рада поділитись результатами участі у міжнародному ярмарку сучасного мистецтва PULSE Miami Beach 2018.
Сольний проект української художниці Жанни Кадирової, який представляла Voloshyn Gallery, ще у перший день виставки було відмічено Perez Art Museum Miami як один з найсильніших проектів цьогорічної програми PULSE. Кількома днями пізніше site-specific інсталяція «Маркет» авторства Кадирової отримала нагороду PULSE Prize. У конкурсі на PULSE Prize традиційно беруть участь персональні проекти. Відбір проводили визнані спеціалісти сфери арт-індустрії: незалежна кураторка Кімберлі Дрю (Kimberly Drew), голова відділу спеціальних колекцій Університету Маямі Крістіна Фаврето (Cristina Favretto), кураторка Perez Art Museum Miami Дженіфер Інаціо (Jennifer Inacio), незалежна кураторка Роза Ловінджер (Rosa Lowinger), кураторка Faena Art Зоі Луков (Zoe Lukov), кураторка Bass Museum of Art Лейлані Лінч (Leilani Lynch) та заступниця директора IdeasCity у New Museum Вере ван Гоол (Vere Van Gool).
Щодо цьогорічного проекту-переможця Дженіфер Інаціо говорить, що «їй подобаються естетика та творчий підхід в роботі Жанни Кадирової – вона використовує гумор та інтерактивний метод для демонстрації складного процесу оцінки мистецтва та його (мистецтва) «товарних» властивостей».
На PULSE Miami Beach 2018 Voloshyn Gallery представила соло-презентацію Жанни Кадирової. Центральним проектом експозиції був «Маркет» (2017–2018 рр.), презентація якого, вже традиційно, відбувалась у формі перформансу. У цій роботі авторка відтворює атмосферу типового продуктового кіоску с усіма його атрибутами: важільними терезами, пластмасовим стільцем, ящиками для овочів та фруктів тощо. Самі «продукти» Кадирова створює з різноманітних важких будівельних матеріалів: кахлів, бетону та натурального каменю. Пропонуючи відвідувачам стенду придбати арт-об’єкти на вагу, авторка порушує прийняті на арт-ринку правила ціноутворення на твір мистецтва та ставить питання щодо того, як формується наше уявлення про цінність, матеріальну чи духовну.
На PULSE Miami Beach Voloshyn Gallery представила оновлену, третю, версію «Маркету». Вперше «Маркет» було реалізовано як інтервенцію до стерильної атмосфери ярмарку ART Monte Carlo у Монако у квітні 2017 року. Також він експонувався у рамках Kyiv Art Week у травні 2018 року.
Згадане «оновлення» пов’язане із форматом site-specific інсталяції і виявляється у зміні набору «товарів». Зважаючи на тропічний клімат Маямі, авторка розширює асортимент свого «кіоску» екзотичними фруктами. Тож, окрім вже звичних ковбас та кавунів, на прилавку можна побачити папаю, карамболь, апельсини, мандарини та гранати. Формат site-specific дає знати про себе і в логіці ціноутворення, адже, за задумом художниці, ціна за 1 грам дорівнює локальній грошовій одиниці тієї країни, де відбувається презентація.
_________________________________________________________
Більше про сучасне українське та світове образотворче мистецтво — в книгах:
- Майкл Берд 100 ідей, що змінили мистецтво (поворотні моменти історії мистецтва: від малюнків у печерах до стріт-арту),
- Сара Торнтон 33 митці у трьох актах (Ай Вейвей, Джефф Кунс, Марина Абрамович, Демієн Гьорст та ін.),
- Вілл Гомперц Що це взагалі таке? (150 років сучасного мистецтва в одній пігулці),
- Вілл Гомперц Думай як митець (правила креативного мислення, що працюють за будь-яких обставин)
- Грейсон Перрі Не бійтесь галерей (як сприймати та оцінювати мистецтво),
- Галина Скляренко Сучасне мистецтво України (нариси мистецтвознавчині),
- арт-видання 25 років присутності. Сучасні українські художники (80 портретів сучасних українських художників),
- Александр Брей Нескучное собирательство (про найкращу приватну колекцію XIX-XX ст.),
- Бріджит Квінн Неймовірні: 15 жінок, які творили мистецтво й історію (15 геніальних жінок-художників)
- Григорі Козлов Замах на мистецтво: арт-детектив (розкриття таємниць мистецтва)
- Марина Абрамович Пройти крізь стіни (автобіографія зірки сучасного перформансу)
- Дон Томпсон Помаранчевий надувний пес (буми, потрясіння та жадоба на сучасному арт-ринку)
- Галина Скляренко Українські художники: з відлиги до незалежності. Книга перша (есе про художників)
Коментарі