neimovirni-1400x90

Цикл лекцій про польський авангард у Національному художньому музеї України

chernozem.info 12.03.2018

Польський Інститут у Києві, Національний художній музей України та ГО Інститут Малевича запрошують на лекції в рамках програми ПІСЛЯОБРАЗИ: 100 років польського авангарду.

16, 17 та 30 березня 2018 року відбудуться три лекції експертів з польського авангарду – куратора Музею Мистецтв у місті Лодзь Павла Політа і мистецтвознавця професора Анджея Туровського.

sbor

Авангардне мистецтво продовжує бентежити розум і почуття глядачів  навіть через сто років. Якщо на початку свого існування це був ляпас суспільному смаку, то сьогодні це скандали з сотнями підробок в європейських музеях. Авангард залишається одним із найвиразніших явищ у мистецтві ХХ століття і одним із найбільш досліджуваних. В Польщі минулий рік офіційно був присвячений 100-річчю авангарду, і низка культурних інституцій реалізувала відповідну  маштабну програму. Дослідженням авангарду в Україні присвячена діяльність Інституту Малевича, який разом із Польським Інститутом у Києві та Національним художнім музеєм України продовжує проект “ПІСЛЯОБРАЗИ: 100 років польського авангарду” та знайомить українську аудиторію з найцікавішими аспектами польського авангарду.

Павел Політ прочитає дві лекції про мистецтво 1930-х років. У першій – Ритм міського життя у працях митців Краківської Групи” – йтиметься про роль міста у творчості Саші Блондера, Леопольда Левицького та Станіслава Осостовича. Друга лекція – З історії авангардного фільму: Франтішка і Стефан Темерсони” – присвячена авангарду в кіно. В ній Павел Політ розповість про медійні експерименти найвизначніших представників кіноавангарду 1930-х в Польщі – Франтішки і Стефана Темерсонів.

Павел Політ – автор текстів про мистецтво, куратор в Музеї Мистецтва в Лодз
Павел Політ – автор текстів про мистецтво, куратор в Музеї Мистецтва в Лодз

Лекція Анджея Туровського – одного з головних дослідників польського авнагарду – знакова подія. Його лекція матиме узагальнюючу тему: “Авангард – це бездонна яма”. Професор Туровський пропонує розглянути поняття авангарду як таке. Що ми називаємо авангардом? Як ми маємо про авангард говорити сьогодні? І чому до нього звалювали як в “бездонну яму” усі не до кінця уточнені й важкі для класифікації новинки?

Професор Анджей Туровський – мистецтвознавець та критик мистецтва
Професор Анджей Туровський – мистецтвознавець та критик мистецтва

Програма «Післяобрази: 100 років польського авангарду» розпочалась у грудні 2017 року дискусією за участю Івони Люби, історикині мистецтва з Варшави. Організатори продовжують низку подій, присвячену польському авангарду та зв’язкам між польським та українським мистецтвом у ХХ столітті. Минулого року 100-річчя авангарду у Польщі відзначали низкою виставкових проектів, публікацій та освітніх заходів. Широка програма, що охоплює головні культурні інституції в різних містах Польщі, присвячена вивченню, реконструкції та переосмисленню мистецької спадщини ХХ століття та заповненню лакун в історії національного мистецтва.

Про лекторів:

Павел Політ – автор текстів про мистецтво, куратор в Музеї Мистецтва в Лодзі. Куратор виставок у ЦСМ Замок Уяздовський, в т.ч.: Пітер Даунсбро (1994), Концептуальна рефлексія у польському мистецтві. Досвід дискурсу: 19651975 (1999), Станіслав Іґнаци Віткевич. Філософські маргіналії (2004), Мартін Крид (2004), Брюс Науман (2009), Ханна Лучак (2010); співкуратор виставок, в т.ч. Ришард Станіславський. Відкритий музей (2006) та Влодзімєж Боровський. Сітка часу (Музей Сучасного Мистецтва у Варшаві, 2010). Куратор виставок в Музеї Мистецтва в Лодзі: Темерсони та авангард (2013), Джеремі Мілар (2014), Анджей Чарнецький (2015), Стівен Калтенбах (2017); співкуратор виставки ДАДА імпульс (2015), Монтажі. Дебора Фогель та нова легенда міста (2017). Публікувався у каталогах виставок та журналах: „Afterall”, „ARTMargins”, „Obieg”, „Piktogram”.

Професор Анджей Туровський – мистецтвознавець та критик мистецтва. Викладав у Бургундському Університеті в Діжоні (Франція). Засновник Centre de Recherche Comparative sur les Avant-gardes. До 1983 року викладав історію сучасного мистецтва в Університеті ім. Адама Міцкевича в Познані (Польща). Потім в l’Ecole d’Architecture в Парижі та Університеті в Clermont-Ferrand. Має титул honoris causa Академії Сучасних Мистецтв в Лодзі (Польща). Член комітету Наук про мистецтво Польської академії наук. Голова Ради Музею Сучасного Мистецтва у Варшаві. Наукові зацікавлення професора – це передовсім історія та ідеологія авангарду в Центральній Європі, Росії та Франції у XX та XXI столітті. Анджей Туровський є автором кількасот наукових праць, серед інших «Польський конструктивізм» (1981), «Велика утопія авангарду»(1998), «Малевич у Варшаві» (2002), «Мистецтво, що розпалює стурбованість» (2012) та ін. Брав участь в організації великих міжнародних виставок авангардного мистецтва, в тому числі: «Présences polonaises» у Центрі Помпіду (Париж, Франція, 1983), «Europa dei razionalisti» (Комо, Італія, 1989) та «Europa, Europa» (Бонн, Німеччина, 1994). Був куратором десятків виставок, серед яких: «Fin des temps ! L’histoire n’est plus» (Тулон, Франція, 2004), «Супремус» Малевича у Національному музеъ у Варшаві (Польща, 2005), «Maranatha» Куявського у Національному Музеї в Познані (Польща, 2006), «Awake and Dream» та «Particolare» у Венеції в Палаці Дожів (Італія, 2009, 2011), «Повторення теорії бачення» в Замку Уяздовському (Варшава, Польща, 2010), «Тереза Жарновер. Мисткиня кінця утопії» у Музеї Мистецтва в Лодзі (Польща, 2014). Книга «Паровоз історії» (2012) та фільм Анни Баумгард стали основою спільної виставки в галереї Атлас Мистецтва в Лодзі (Польща, 2013). Живе та працює в Парижі.

Місце і час:

  • 16 березня о 18:30 – Павел Політ. “Ритм міського життя у працях митців Краківської Групи”
  • 17 березня о 16:00 – Павел Політ. “З історії авангардного фільму: Франтішка і Стефан Темерсони”
  • 30 березня о 18:30 – Анджей Туровський. “Аванград – це бездонна яма”

Національний художній музей України (вул. Грушевського, 6), зала авангарду (2 поверх)

Вхід на дискусію за квитком у музей

 

Автор фото – Аґнєшка Гжиб

Матеріали на схожі теми

Коментарі