Замовити книгу "Що це взагалі таке? 150 років сучасного мистецтва в одній пілюлі". Вілл Гомперц

Що таке «Чорний період» Олекси Манна?

chernozem.info 04.04.2018

Понад шістдесят живописних робіт відомого українського митця Олекси Манна стануть центром міждисциплінарного мистецького проекту «Чорний період», відкриття якого відбудеться 13 квітня о 18:30 в Інституті проблем сучасного мистецтва.

Напередодні виставки говоримо з художником Олексою Манном, куратором проекту Олександром Михедом та Антоном Дегтярьовим (Ptakh), концептуальна аудіоінсталяція якого органічно додалась до основного – візуального – втілення.

olexamann

Питання одне: Що для вас особисто означає «Чорний період»?

Автор проекту Олекса Манн:

«Чорний період» – це самообмеження, для відкриття в собі нових ресурсів. В деяких практиках, коли ти себе в чомусь обмежуєш, то маєш можливість вийти на новий рівень.

З одного боку, це автобіографічне висловлювання, коли ти робиш пластичні речі, обмежуючи себе в засобах і досягаючи, знову ж таки для себе, максимальної виразності.

Два кольори, чорний і білий, іноді з невеликими вкрапленнями, чи акцентами ще одного, двох. Але які дають тобі можливість вловлювати нюанси. Дослідження такими засобами навколишнього світу, через відкадровані з нього фрагменти. Все це відбувається на грані абстракції, не втрачаючи зв’язок з реальністю, але вже і з виходом з неї. З’явилась якась брутальна легкість, що мені завжди подобалась в живописі. Іноді, на перший погляд, грубе висловлювання, часто навмисне зроблене, може бути дуже точним.

p1750627

З іншого боку, це про те що відбувається з усіма нами зараз. Через умовну документальніть в пластиці, показати не документальний, але точний перехід з однієї реальності в іншу. Ми зараз знаходимось в переході з однієї агонізуючої цивілізації в іншу, яку ще треба збудувати і зконструювати. І через це суспільні процеси зміни свідомості часто можна охарактеризувати, як «чорно-білі», де люди знаходяться в безапеляційному виборі «свій-чужий», не зважаючи на нюанси. І це все дуже експресивний, грубий і часто деструктивний процес.

p1750578

Куратор виставки Олександр Михед:

«Чорний період» – це серія зображень застиглої фактурної магми повсякдення, в якій оприявнюється містичний зміст. Тонка межа між абстрактним і реальним зображенням. Між безумством і здоровим глуздом.

«Чорний період» – це спроба зібрати друзки, на які розбивається світ. Місто, що вибухово розпадається на атоми мікрорайонів. Люди, що розкладаються заживо. І кожен жест митця тільки увиразнює довколишню жорсткість повсякдення.

«Чорний період» – це епос урбанізму про засвоєння, захоплення, загарбання території міста. Привласнення, поневолення голосів, фактур і кожного розламу на розвалених дорогах вітчизни.

Серію картин митець може запланувати, може конструювати розвиток ідеї. Однак період – він просто приходить. Настає. Період не можна запланувати чи зупинитися. Поставити останню крапку. Чорний період, що трапився з нами всіма, треба просто пережити.

p1750583

Композитор Антон Дегтярьов:

Олексині роботи зокрема з цього періоду я сприймаю більш емоційно, ніж осмислено. Мені досить важко розповідати про них, хіба що епітетами – роботи чудові, вони настільки ж експресивні, наскільки й абстрактні.

Для себе особисто я побачив речі, які мене зачепили, – це експресивність, але вона досить інтимна, та тематика урбанізму: міські, індустріальні пейзажі, людина в місті.

В плані музичного втілення це скоріше саунд-дизайнерська робота, ніж композиторська.

Мені подобається тема семи гріхів, над якою також працюємо в контексті цього проекту, але хочеться цю тему розвинути не до повчального змісту «люди подивіться на свої слабкості». Це скоріше як скринька Пандори – до речі, одна із робочих назв цього проекту –  в самому кінці, коли Пандора вивільнила всі біди на людство, в самій скринці залишилось надія. Це ще раз підкреслює мою думку, що роботи з «Чорного періоду» настільки експресивні, настільки й інтимні.

_bv_17

За словами Олекси Манна, “згодом, проект з лише візуального, переріс в аудіо-візуальний. Весь візуальний ряд, живопис і інсталяція, доповнений аудіоінсталяцією одного з самих потужних наших сучасних композиторів Ptakh (Антона Дегтярьова), яка в такому форматі і поєднанні, ще більше розкриває основну ідею і надає йому нових сенсів. Бо задіяні ще і абсолютно інші рецептори.” Виставка триватиме з 13 по 24 квітня. Вхід вільний.

Автор: Татьяна Харчёва

____________________________________________________________

Більше про сучасне українське та світове образотворче мистецтво — в книгах:

Матеріали на схожі теми

Коментарі