Молодий театр повідомив про відкриття театрального сезону — цього разу в оновленому візуальному стилі. Редизайн київського театру провели студентки школи Projector Оля Кузовкіна та Аліна Борисова. Проєкт створили на річному курсі Visual Communications Professium.
Як відбувалася робота над концепцією?
В лютому 2020 року команда Молодого прийшла із запитом на нову айдентику до студентів Projector та отримала на вибір чотири потужні концепції. А для реалізації обрали ідею студенток Олі Кузовкіної та Аліни Борисової. Проєкт створювали під кураторством Олександра Трегуба, співзасновника та керівника Projector, Дмитра Буланова, засновника Dmytro Bulanov creative büro, та Максима Лесняка, власника та креативного директора DOZEN.
«У Молодого чудові вистави, фантастичні актори й команда, гарна будівля, і цікава історія. Та при цьому невиразний візуальний стиль, що не личив театру такого рівня. Тож оновити потрібно було все — від логотипа до навігації всередині будівлі й при цьому зберегти впізнавані образи та дух театру. Студенти мали запропонувати новий і свіжий погляд на те, як може виглядати й комунікувати Молодий. З іншого боку ми мали чіткі обмеження, за які не могли виходити, бо це вже був би якийсь інший театр», — розповів куратор Олександр Трегуб.
«Основний плюс цього проєкту в тому, що студенти максимально занурилися у завдання та працювали в реальних умовах, з усіма складнощами, з якими зіштовхуються студії, агентства та бюро. Це був достатньо довгий процес і за часом, і за віддачею. Добре, що команда зі сторони театру активно співпрацювала з нами та розуміла цінність якісного дизайну», — розповів куратор Дмитро Буланов.
Перед стартом розробки концепції студенти відвідали екскурсії в театрі та дві вистави, провели польові та глибинні інтерв’ю з фанатами театру, а також взяли участь у бренд-сесії та дизайн-сесії, під час яких чіткіше зрозуміли уподобання та побажання Молодого. Під час польових досліджень та бренд-сесії студентів консультував Юрій Грановський, співзасновник та керівник досліджень в «Агентах змін».
«Ми хотіли нагадати про себе, залучити нових глядачів, удосконалити комунікацію в соцмережах. Сам процес був нелегким – обговорення, суперечки, підбір нових кольорів, шрифтів. При цьому ми не хотіли кардинально змінюватися, ідея полягала в тому, щоб залишитися впізнаваними для наших постійних глядачів», — розповів директор – художній керівник театру Андрій Білоус.
Що запропонували дизайнерки?
Концепція дизайнерок ідеально підійшла під побажання театру залишитися впізнаваними для аудиторії. В новому дизайні збережений основний символ Молодого — захисниця театру. Її скульптурний портрет віддавна прикрашає фасад будівлі, в якій розташований театр, а команда Молодого вважає її своїм негласним символом. Її осучаснений та лаконічний образ став новим логотипом та базою для айдентики.
Напис для логотипа студентки модифікували та створили унікальні літери з консультацією від дизайнерів Катерини Яцушек та Кирила Ткачова.
Основний візуальний прийом редизайну — рамка з логотипом у лівому верхньому кутку, який ніби виходить за її межі.
«Команда Молодого театру відкрита до експериментів, але вони завжди залишаються в рамках мистецького. Все має бути естетично, красиво, але не занадто радикально, з метою залишити щось для польоту фантазії глядача. Саме візуальне втілення такої мистецької рамки стало основним прийомом, а логотип із захисницею театру (ми назвали її Мельпоменою) красиво ліг на цю ідею», — Оля Кузовкіна, дизайнерка, співавторка концепції.
«Як результат театр отримав модернову, статично вивірену графіку, яка не обмежилася розробкою логотипа, знака та афіш. Вона втілилася в оформлення простору, інфографіку, роботи з фасадом та сайтом. І це величезна комплексна робота, що принципово змінила та значно омолодила “Молодий”», — прокоментував куратор проєкту Максим Лесняк.
Як тепер виглядатиме Молодий театр?
Дизайнерки використали два нових шрифти («Фаворит» та «Ловелас») і підібрали шість основних кольорів для диференціації різних сцен: синій та бежевий для Основної сцени, сірий та рожевий для Камерної, та салатовий і жовтий для Мікросцени.
«Під час польових опитувань та дослідження стало зрозуміло, що одні люди ходять тільки на Мікросцену, а хтось — тільки на Основну. З’явився запит диференціювати сцени на афішах та в інших каналах комунікації. А ще унікальним є поєднання двох різних шрифтів в одному місці. Це особливість Молодого — в ньому ти за одну виставу переживаєш різні емоції. У нас навіть початково був посил, що “такий різний, такий свій”», — Аліна Борисова, дизайнерка, співавторка концепції.
У результаті проєкт вийшов за межі простої айдентики: дизайнерки також оновили навігацію в театрі та попрацювали над фасадом будівлі.
Нова навігація всередині театру
«Після обрання переможців почалась величезна робота по втіленню концепту. Оля Кузовкіна й Аліна Борисова разом із командою театру і кураторами пропрацювали все — дошліфували логотип і афіші, розробили нову навігацію (курував Саша Колодько з “Агентів Змін”), мерч, оновили соцмережі, рекламні носії й таке інше», — розповів Олександр Трегуб.
Після погодження концепції до проєкту долучилася компанія по виробництву контенту в доповненій реальності FFFACE і розробила Молодому дві маски для Instagram.
«Ми запустили 3D маску на основі нового логотипу для поширення оновленої айдентики. З одного боку це класика театру, а з іншого боку — сучасність Молодого. Та створили живу афішу для нового театрального сезону і передачі атмосфери театру у смартфоні», — прокоментувала Юлія Шуткевич, креаторка FFFACE.
***
Минулого року студенти Visual Communications Professium створили нову айдентику для Музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків. А раніше команда Projector долучилася до створення айдентики для Міністерства освіти й науки України та для Українського інституту.
________________________________________________________
Більше про мистецтво, дизайн та підприємництво — у книжках:
- «Заґмайстер і Волш. Краса» (краса у дизайні та мистецтві)
- Бріджит Квінн Неймовірні. П’ятнадцять жінок, які творили мистецтво та історію (історії життя і успіху 15 мисткинь)
- Дон Норман Емоційний дизайн (що важливіше в дизайні: функціональність чи краса, та чому ми любимо (або ненавидимо) речі довкола нас)
- Джоана Ґейнс Своя оселя. Дизайн простору, у якому хочеться жити (як використовуються й поєднуються елементи різних стилів, витворюючи простір, у якому затишно)
- Дон Норман Опанувати складність (життя складне, а Дон Норман знає, як «Опанувати складність»: прийняти її, зрозуміти нові технології і спростити їх. Дотепні приклади з життя, практичний аналіз робіт своїх колег-дизайнерів, легка мова і потужний пласт знань)
- Віктор Папанек Дизайн для реального світу (дизайн для виживання та виживання через дизайн)
- Скотт Белскі Плутанина посередині. Від стартапу – до успіху, як не схибити посеред шляху (книжка про те, що переважно залишається за лаштунками навіть найяскравіших бізнес-історій)
- Дорон Маєр WORKFLOW (практичний посібник до творчого процесу)
- П’єр Гіє де Монту Арт-фірма (естетичне управління та метафізичний маркетинг)
Коментарі