Форум Zenko Platform

chernozem.info 23.11.2016

Україна, яка є однією з найбільших країн Європи, як це не дивно, досі залишається «сліпою плямою» на міжнародній мистецькій мапі. Вочевидь, представникам міжнародної культурно-мистецької спільноти відчутно бракує інформації про актуальні мистецькі процеси в Україні. В Європі відкривається обмаль музейних презентацій українського мистецтва, а культурний обмін між провідними українськими та міжнародними арт-інституціями зазвичай обмежений невеличкою кількістю подій, основна маса яких відбувається у Києві, або ж у інших великих містах України.

Тож цього року Zenko Foundation – неприбуткова організація, головною місією якої є підтримка сучасного українського мистецтва – виступила з ініціативою щодо заохочення інтернаціонального культурного співробітництва і започаткувала щорічну міжнародну Zenko Platform. 21-23 жовтня форум відбувся в одному з наймальовничіших куточків України. Відвідавши арт-простiр Zenko Foundation у с. Татарів Івано-Франківської області, вітчизняні та міжнародні гості форуму прослухали серію лекцій про українське сучасне мистецтво, представили інституції і проекти, з якими працюють, а також взяли участь у відкритих дискусіях про стан сучасної арт-сцени в Україні та за кордоном і обговореннях нагальних питань розвитку сучасного мистецтва України.

bml_4868_900x601

Проект здійснено за сприяння Представництва Європейського Союзу в Україні, а також низки провідних українських культурних інституцій та посольств і культурних центрів держав-членів ЄС, акредитованих  в Україні. Серед гостей, яких було запрошено до участі у Zenko Platform – фахівці із головних мистецьких закладів України – Національного художнього музею України, Мистецького Арсеналу, Pinchuk Art Centre, Інституту проблем сучасного мистецтва, Національної Академії образотворчого мистецтва і архітектури та ін., а також провідні митці, арт-критики, куратори, представники Міністерства культури України, Міністерства закордонних справ України та Івано-Франківської обласної державної адміністрації.

Однією з ключових частин платформи стала репрезентативна кураторська виставка сучасного українського мистецтва, що до 22 листопада експонуватиметься в арт-просторі Zenko Foundation.

Учасники форуму поділились своїми враженнями від Zenko Platform і висновками, які зробили під час дискусій та доповідей.

Брітта Кайзер-Шустер, керівник відділу мистецтва ХХ-ХХІ століть Культурної фундації Німеччини:

Форум Zenko Platform був досить корисним для мене, по-перше, я отримала більше інформації про українське сучасне мистецтво, по-друге, форум зібрав експертів з усієї Європи. А обмін інформацією щодо стану українського мистецтва на міжнародному рівні є дуже важливим.  Особисто для мене цей форум означає перший крок до українського сучасного мистецтва. І тому я дуже вдячна Zenko Platform, і особисто Зенко, що запросили мене. Я отримала більше знань про українське мистецтво, більше зрозуміла, що є важливим для колекціонерів, що вони збирають, які у них пріоритети та інтереси.

Керівник відділу мистецтва ХХ-ХХІ століть Культурної фундації Німеччини Брітта Кайзер-Шустер
Керівник відділу мистецтва ХХ-ХХІ століть Культурної фундації Німеччини Брітта Кайзер-Шустер

Джулія Фабени, директор Ludwig Museum у Будапешті:

Форум Zenko Platform був дуже інформативним, я дістала багато нової інформації. Для мене знання про арт-сцену є надзвичайно важливим. І я побачила, що українське мистецтво — надзвичайно потужне. Мені б дуже хотілося повернутися до України і познайомитися з українським мистецтвом ближче. Подивитися, наприклад, більше відеоарту, бо саме відео фіксує і передає наратив найточніше і найгостріше. 

Директор Ludwig Museum у Будапешті Джулія Фабени
Директор Ludwig Museum у Будапешті Джулія Фабени

Зенко Афтаназів, засновник Zenko Foundation, ініціатор першого міжнародного культурного форуму Zenko Platform:

Сучасне українське мистецтво є дуже цікавим для Заходу. Головними напрямками роботи, які я бачу в цій сфері, — це, по-перше, зміни, які необхідно внести до нашого законодавства, щоб у арт-ринку була можливість розвиватися. Ми спеціально запросили на Zenko Platform представників влади, сподіваємось, вони почули художників, колекціонерів, директорів арт-інституцій, і тепер почнеться рух у правильному напрямку. А по-друге, потрібно об’єднуватись всередині країни. Тільки спільними зусиллями — таких фондів, як наш Zenko Foundation, приватних та державних інституцій, арт-дилерів, колекціонерів, видавництв, художників, критиків — ми зможемо створити достойні проекти, які можна буде показувати за кордоном. Важливо, щоб це були не поодинокі випадки, не раз у десять років ми щось вивезли за кордон, а систематична робота: два-три проекти музейного рівня на рік. Тільки тоді нами будуть не тільки цікавитись, але і сприймати нас серйозно. 

Ростислав Карандєєв, заступник міністра культури України:

Як ніхто держава має бути зацікавленою у тому, щоб більше українських митців стали відомими в світі. І не тільки таким чином забезпечили сприйняття України, української нації, українського спадку в світі, але і з тим, щоб вони отримали додаткову капіталізацію. Тобто, щоб створені ними мистецькі цінності, за рахунок виходу на світові мистецькі ринки, стали дорожчими, як економічно так і художньо. Для того, щоб цінності, що створюються в Україні справді вийшли за межі національних кордонів, стали світовими цінностями. Наразі ми не бачимо тої синергії у відносинах держави та мистецького середовища, яка б мала бути. І саме такі заходи як сьогоднішня Платформа, як багато інших конференцій, мають допомогти зрозуміти як чиновникам, з одного боку, так і митцям, кураторам, з іншого, роль і  місце кожного в загальнокультурному процесі.

Заступник міністра культури України Ростислав Карандєєв
Заступник міністра культури України Ростислав Карандєєв

Франко Баллоні, італійський культуролог:

Про українське мистецтво на міжнародній арт-сцені знають дуже мало. Однак воно є аутентичним і настільки несхожим на те, що роблять митці інших європейських країн, що його необхідно показувати в Європі. Привезти українських сучасних художників до великих італійських музеїв — це моя давня мрія.

Італійський культуролог і куратор Франко Баллоні
Італійський культуролог і куратор Франко Баллоні

Костянтин Кожемяка, власник Фамільної друкарні huss, видавець, меценат. Президент Фонду культурних ініціатив ArtHuss, ініціатор проекту CHERNOZEM.

Головною метою проведеної події у с. Татарів Івано-Франківської області була і є консолідація українського арт-менеджменту. Можу із впевненістю сказати, що будування відносин між українським арт-середовищем та європейськими експертами у мистецькій галузі, інституціями, відповідними майданчиками вже розпочалося. Захід, який відбувся, закладає будівництво взаємного довгострокового культурного обміну, який дозволить не тільки привозити та показувати світове мистецтво в Україні, а й популяризувати наше мистецтво у Європі.

Костянтин Кожемяка, власник Фамільної друкарні huss, видавець, меценат. Президент Фонду культурних ініціатив ArtHuss, ініціатор проекту CHERNOZEM.
Костянтин Кожемяка, власник Фамільної друкарні huss, видавець, меценат. Президент Фонду культурних ініціатив ArtHuss, ініціатор проекту CHERNOZEM.
Теми art

Матеріали на схожі теми

Коментарі