1400x90-arthuss-2

Золтан Мичка: духмяний настій Закарпаття

chernozem.info 25.12.2017

Останнім часом одразу дві виставки поспіль знайомили Київ з творчим надбанням художника на ім’я Золтан Мичка.

Перша – з 20 жовтня по 20 листопада в приміщенні Національної академії мистецтв України у Києві і мала назву “Минуле. Майбутнє”. На виставці були представлені картини останнього періоду творчості мукачівського художника – почесного академіка Національної академії мистецтв України, лауреата обласної премії ім. Й. Бокшая та А. Ерделі.

Як стверджують мистецтвознавці, народний художник України Золтан Мичка є одним із перших на Закарпатті майстрів конструктивного нефігуративного живопису. Він використовував алегорично-метафоричні образи, асоціативну символіку і знаковість. Для творів митця характерні монохроматичні конструкції, сміливі зіставлення площин у просторі полотна, динамічні акорди певних барв на суцільному тлі.

До речі, на експозиції “Минуле. Майбутнє” представили картини, які раніше не були відомі широкій громадськості – їх виставляли вперше. Всі 44 роботи – з приватної колекції його родини.
“Виставку, присвячену моєму батькові, запропонувала зробити Національна академія мистецтв, – розповіла донька митця Юлія Мичка. – Ми охоче погодилися. Це перша виставка після смерті нашого батька і дуже хочеться, аби люди не забували його творчість”.

 

24059766_554414368230032_1796975147725820651_o

Травень, 80х60

24301975_554413954896740_7067891265858945331_o

Іриси, 30х45

24291550_554414018230067_691254398712476810_o

Історія, 55х48

24291426_554414428230026_3737540442168911461_o

Церква, 80х60

24273892_554414171563385_6691192688771730451_o

Обійстя, 60х50

24255082_554414328230036_1102812886837870429_o

Тепла весна, 80х60

24255061_554413684896767_7231689785765738285_o

Життя, 70х45

24255016_554414138230055_6727831538701609888_o

Незавершена розмова, 80х80

24254999_554414054896730_9207283175708309808_o

Минуле, 80х60

24254953_554413801563422_1826246503129652116_o

Буття, 60х70

24254916_554414061563396_1716469584301717620_o

Надія, 60х45

24173480_554414241563378_4071434965499795498_o

Свято I, 70х60

24173074_554413911563411_6636310312338691511_o

Весна в горах, 80х60

24172950_554413691563433_7777940402078140421_o

Верба, 50х40

24131973_554414228230046_5921087439364724430_o

Подих весни, 50х40

24131908_554413788230090_1853209372547278052_o

Добрий пастирь, 80х60

24131788_554413981563404_2993157175944985753_o

Гражда, 80х60

24130064_554414134896722_838458429824666802_o

Ніжність, 30х45

24068873_554414218230047_120556799546760776_o

Останній сніг, 70х65

24068857_554413834896752_7236044378694201124_o

Літо, 80х60

24068784_554413688230100_5951579106467397160_o

Обійстя, 60х50

Друга виставка відкрилася 28 листопада у мистецькому центрі «Шоколадний будинок».
На виставці були представлені 24 роботи художника, написаних упродовж останніх 40 років творчої діяльності.

На думку мистецтвознавців, експозиція демонструвала еволюцію художнього, композиційного, та стилістичного змісту картин Золтана Мички. Традиційні ознаки закарпатської школи живопису, що він перейняв і передав майбутньому поколінню, присутні в усіх його композиціях.

«У конструктивному нефігуративізмі живопису він вибудовував архітектонічну модель образності, основою яких є засади протилежностей, – розповів присутній на відкритті виставки, мистецтвознавець, кандидат наук Володимир Петрашик. – Його абстракції наповнені глибиною національної архетипіальності, в якій використовувався алегорично-метафоричний вислів, уживалася асоціативна символіка, знаковість». За його словами, Золтан Мичка полюбляв монохроматичну побудову живопису, де пошуки форми й композиції зводяться до використання колірних поєднань.

Як стверджує донька художника Юлія Мичка, вагому підтримку в організації виставки надало Посольство Угорщини в Україні, яке, власне, і запропонувало відкрити експозицію.
«Дуже важливо, що пам’ять про батька живе, – зазначила донька митця. – Це вже друга виставка після смерті Золтана Мички, яка свідчить про те, що його роботами дійсно цікавляться. Він завжди повторював, що без минулого нема майбутнього, тому ця експозиція є дуже актуальною в наші часи». 

Текст: Денис Фазекаш
Фото: Світлана Кульчицька

________________________________

CHERNOZEM дякує Transcarpathian Art Foundation / Фундація розвитку закарпатського мистецтва , BROVDI ART та дочці художника Julia Michka за наданий матеріал для публикації

________________________________

Більше про українське мистецтво — у книгах Галини Скляренко «Сучасне мистецтво України«, Олександра Брея «Нескучное собирательство» та арт-виданні «25 років присутності«

 

Теми art

Матеріали на схожі теми

Коментарі